bedrijfslogo AenA-Appdesign
Menu

Mailinglists, hoe moeilijk kan het zijn?

In je eentje contacten in een adressenlijst bijhouden is eenvoudig. Je maakt een adressenlijst in een spreadsheet en zorgt dat de lijst actueel blijft. Het wordt iets ingewikkelder als je de adressenlijst wilt gebruiken voor mailing doeleinden. Je wilt verschillende mailinglists kunnen gebruiken, bijvoorbeeld om klanten een nieuwsbrief te sturen of prospects aanbiedingen te sturen. Door een extra kolom op te nemen in de adressenlijst wordt het mogelijk om mailinglists te maken met bijbehorende adressen. Na verloop van tijd kom je er achter dat een contact thuishoort in meerdere mailinglists. Wat ga je doen? Adressen bijhouden per mailinglist? Dat betekent wel dubbele adressen.

Heeft een bedrijf meerdere afdelingen of zelfs meerdere vestigingen, dan zijn er mogelijk ook meerdere adressenbestanden die worden onderhouden door meerdere medewerkers. De kans op dubbele adressen en daarmee dubbele mailings aan hetzelfde contact neemt dan toe. Soms is het gewenst om mailinglists te combineren in een mailcampagne. De kans op dubbele adressen neemt daarmee nog verder toe.

Om dubbele mailings te voorkomen is goed beheer nodig van de verschillende adressenbestanden. Goed beheer van meerdere bestanden kost echter tijd, heel veel tijd. De oplossing ligt voor de hand: een centraal adressenbestand.

Door een centraal adressenbestand te maken die aan een aantal voor de hand liggende eisen voldoet wordt een efficient proces mogelijk. Een efficient proces zowel voor het onderhoud van het centrale adressenbestand als het onderhoud en gebruik van mailinglists:

  1. Elk contact staat slechts 1 keer in het adressenbestand
  2. Elk contact kan in meerdere mailinglists worden geplaatst
  3. Als een contact wordt gewijzigd, dan maken mailinglists automatisch gebruik van de gewijzigde gegevens.
  4. Mailinglists kunnen worden gecombineerd
  5. Bij combinatie van mailinglists komt elk contact slechts 1 keer in de resulterende lijst voor
  6. Het centrale adressenbestand moet door meerdere medewerkers kunnen worden beheerd
  7. Het moet zichtbaar zijn voor de beheerders wie, wanneer een contact het laatst heeft gewijzigd
  8. Het moet zichtbaar zijn voor de beheerders wie, wanneer een mailinglist het laatst heeft geëxporteerd

Door deze regels toe te passen wordt een efficient proces verkregen. Daarnaast wordt de kans op dubbele mailing en daarmee ergernis bij contacten vermeden.

Het eCrm systeem van alextiehuis.nl bevat een centraal adressenbestand dat volgens bovenstaande regels is geïmplementeerd. Het eCrm systeem is een geïntegreerd mailing, dossier en ledenadministratie systeem. Het Schade-eCrm systeem is gericht op de schadeverzekeringsbranche. Het is mogelijk het eCrm pakket aan te laten passen voor andere branches. Voor het eCrm systeem gelden standaard tarieven. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor het op maat maken van de Schade-eCrm voor uw branche.

Meer weten?

Ga naar eCrm inschrijving om een administratie aan te maken. U kunt vervolgens direct aan de slag.
Lees meer over de werkwijze van A&A-Appdesign.
Geïnteresseerd? Neem contact op met A&A-Appdesign.

    eBlog login

    Uitleg